_____ مـن دخـتــره خــوبــی ام ! _____

_____ مـن دخـتــره خــوبــی ام ! _____

" اَمَن یُجیب ،حال دلم اضطراری است ..... از دختری که بد شده دیگر فراری است "
_____ مـن دخـتــره خــوبــی ام ! _____

_____ مـن دخـتــره خــوبــی ام ! _____

" اَمَن یُجیب ،حال دلم اضطراری است ..... از دختری که بد شده دیگر فراری است "

همـــــه دام و دد یــــک ســــر دو گــــوشــــند ...

هوالمحبوب:

گمانم قبلن هم گفته بودم خارجی ها را زیادی دوست دارم،همه چیزشان را!از بس که همه چیزشان به جاست .حالا بیایید و بگوید شده ای شیپورچی ه این اجنبی ها و چقدر گرفته ای که سر فرهنگمان را زیر آب کنی و من هم با کمال مسرت عرض میکنم همه اش صلواتی است و مفت و مسلم اما با یک عالمه اعتقاد و باور و "چی فکر کردی؟برو داداش من!ما از اوناش نیستیم! و به فرض هم باشیم ،دستت رو بنداز بچه!"

این خارجی ها آدمهای فرهیخته ای هستند و با شعور و مثل ما که تمدن چند هزار ساله ی مان کجای ِ فلک را سوراخ کرده اهل تظاهر و ریا و باج دادن هم نیستند!حالا شما بیایید بگویید بی احساسند و پـِهـِن هم بار ِ دیگران نمیکنند ولی من میگویم مقتدر و مهربان و با احساس و صادقند!

صادقند و مهربان که خانواده شان یعنی پدر و مادر و خواهر و برادرشان،یعنی خودشان و فرزندانشان و لاغیر!آدمهای خفنی هستند که خواهر ِمادرشان که ایرانی ها بهشان میگویند "خاله "همانقدر برایشان ارزش دارد که خواهر پدرشان که ما صدایشان میکنیم "عمه " و اکثرن هم به مدد مهر و محبت مادرهایمان به خونشان تشنه ایم و فحش خورشان هم بحمدالله تا دلتان بخواهد ملس است و البته که این دو عناصر اناث همانقدر با ارزش و با اهمیتند که زن دایی و یا زن عمویتان و صد البته که با زن همسایه تان که گاها برای نظافت خانه تان به منزلتان تشریف فرما میشود هم تراز و برابرند چرا که شما مجازید همه ی این عناصر را به یک چوب برانید و یا حتی خطاب کنید "Aunt"!

نه اینکه گمان کنید خارجی ها هم در حق زن اجحاف میکنند.نچ!مردان ِبه اصطلاح مرد ِفامیلتان هم اعم از دایی و عمو و شوهر عمه و شوهر خاله تان هم با مردی که توی کوچه لپتان را میکشید که "چه طوری عمو جون؟" با هم برابری میکنند و به یک "Uncle" ساده سنجاق میشوند!

حالا بیایید بگویید این کار یعنی اینکه فک و فامیل و احساسات فوران کرده ی فرهنگ و تمدن ایرانی را لگد مال کرده اند و احساس ندارند و این طور خزعبلات!

من میگویم اینها دست از فامیل بازی کشیده اند!دست از ریا و ریا کاری.دست از دندان طمع تیز کردن برای کسانی که روی سرشان دست میکشند و در پس پرده آرزوی مرگشان را دارند.من میگویم آنها صادقانه همدیگر را میخواهند و یا حتی نمیخواهند!

برای بچه برادرشان در ملا عام جان نمیدهند و بعد برای تصاحب همه ی زندگی اش نقشه بکشند و بعد پیش خودشان فکر کنند جای دوری نمیرود.آنها در ملا عام قربان صدقه ی بچه خواهرشان نمی روند و برایشان بمیرند مثلن و بعد تیشه به ریشه ی آبرویش بزنند و دست به سینه بنشینند و به ریش خودشان بخندند!

من خارجی ها را دوست دارم که خانواده برایشان همان آدمهایی هستند که زیر یک سقف زندگی میکنند.که هر کسی خارج از این سقف و دیوار برایشان با گاو مشهدی حسن یکی ست!و می میرند آن هم برای همان آدمهای زیر یک سقف زندگی شان و خودشان را با یک خروار اسم مزخرف که به مفت نمی ارزد،گول نمیزنند!

نظرات 19 + ارسال نظر

دراین سامان بغیرازشور و شر نیست
شرافت جز بدست سیم و زر نیست

شرف،هرگز خریداری ندارد
درستی،هیچ بازاری ندارد

همه دام و دد یک سر دو گوشند
همه گندم نما و جو فروشند

«عبادت» جای خودرا بر «ریا»داد
صفا و راستگویی از مد افتاد

جوانمردان،تهی دست و تهی پای
لئیمان را بساط عیش،برجای....

وای که چه مسخره‌ست این سیستم تعارف کردن‌مون که پره پر از تشریفات و خالی‌بندیه!

:|

خوووبی الــــــــی؟

پر ِ از به ریش خودمون خندیدن :)

اگه راس میگی خودت خوبی دختر مامان فاطمه ؟

زهره 1392/11/14 ساعت 00:45

خو همه که اینجوری نیستن
ولی خو تو یه سطرای باهات هم عقیده ام
خوبه که سر پرستی بچه بعد بابا به مادر میرسه
اما اینجا اگه بابا مرد خدای نکرده بچه به پدربزرگ میرسه و بعد عموها....مادرا چقد باید تو دادگاه برن و قسم بخورن که بچمه خخودم بزرگش می کنم....هی روزگار
یه سر بریم خارج ببینیم اونجا چه خبره میای بریم؟

خو همه اینجوری نیستند ولی اونایی که مد نظر ما بودند و هستند را اصطلاحا "مرده خور" و "ته سفره خور" مینامند :)

خودت میدونی که شیر هم که میمیره کفتارا دورش را میگیرند چون حق خودشون میدونند

بیا بریم خارج زهره

سلام خانوم خانوما .خوبی؟ منم خیلی دوستشون دارم ..یعنی عاشق رفتاراشون هستم ..یه همچین آدمیم من هم .


من هنوز سردمه ..

داریم درجه تفاهماتمون به جاهای خوب خوب میرسه ها :)

باس برسیم خدمتتون گمونم

سلام الی دختر خوب
چطوری؟
حالاولی فعلا بهت نمیگم

من که فعلن پول و پله سیسمونی و چشم روشنی خریدن واستا ندارما،گفته باشم :)

[ بدون نام ] 1392/11/14 ساعت 12:04

حیف مـوهای پر کلاغی نیست ، روسری دور آن قفس بکشد
جز من و تو کسی که اینجا نیست بگذار آسمان نفس بکشد

اهــل سیگار نیستم امــا بگذار این مسافـــر خسته
نخ پیراهن ترا گاهی بعد چای، از سر هوس بکشد

و خدا در مدار لبهایت ، خال را آفرید چون می خواست
مرز دنیـــای کوچک من را ، کمتر از دانـــه عدس بکشد

دهنِ فکرم از تو آب افتاد مثل لیموی ترش می مانی
کاش نقاشـــی تو را از نو ، بار دیگر خدا ملس بکشد

این دغل دوستان که می بینی ، عاشقت نیستند، می ترسم
دست این روزگار عاشق کش ، گِــــرد شیرینی ات مگس بکشد

ارث ما شاعران که قابل نیست ای رفیقان وصیتم این است
نفـس آخــــر مــــرا دم مــــرگ بگذارید همنفس بکشد

قابل توجه دوستان

رویا 1392/11/14 ساعت 12:43

اسمش را هم می گذارند زندگی گمانم ...

هر چند بعضی ادمها دنیا را از دید خودشان قضاوت می کنند...

ما که زیادی قلدریمون میشه مثلن :)

رویا 1392/11/14 ساعت 12:46

" خانواده برایشان همان آدمهایی هستند که زیر یک سقف زندگی میکنند.که هر کسی خارج از این سقف و دیوار برایشان با گاو مشهدی حسن یکی ست!و می میرند آن هم برای همان آدمهای زیر یک سقف زندگی شان و خودشان را با یک خروار اسم مزخرف که به مفت نمی ارزد،گول نمیزنند!"...

این یعنی چی؟یعنی آدمهای بیرون از این چارچوب هیچ حساب می شوند؟خب خانواده که جایگاهش مشخص هست .بس تکلیف ادمهای دیگر چه می شود؟
دوست..معلم... استاد؟؟

یا شما گنگ و در هم گفتید یا من متوجه نشدم...

آدمهای دیگه اگه به خودشون برچسب "خانواده "نزنند ،به اندازه ی همون اسمشون قابل احترامند.دوست...معلم...استاد...از اسمشون معلومه کی اند و چی اند و چقدر مهمند
+عمو و دایی و خاله و عمه جز ءخانواده نیستند.واسه من یه سری اسم مزخرفند که فقط واسه چسبوندن خودشون به آدم کاربرد داره.واسه بقیه هر چی میخواد باشه

رویا 1392/11/14 ساعت 12:51

آدمیزاد خیلی چیزها دلش می خواد...خیلی چیزها را دوست داره...ولی همیشه همون نمیشه که می خوای ...همیشه یه جای کار باید بلنگه...همیشه باید یه تفاوتی باشه...

همیشه یک پای بساط لنگ است خانوووم :)

حالا که قرار نیست همه ی اون چیزایی که دوست داریم را داشته باشیم،بهتره همه ی اون چیزهایی که دوست نداریم را بندازیم دور.حداقل این بهتره

+همونجا که پیغام گذاشتی اسم و آدرس درست را بذار تا بگمت :)

رویا 1392/11/14 ساعت 13:21

توشتم .با اینکه می دونم ...

کاش حواست و جمع دونسته ها و ندونسته هات نمیکردی رویا :)

mamad 1392/11/14 ساعت 14:38

با محبت، هم‌قفس را هم‌نفس کردم، چه سود
بین تن‌ها، باز تنهایی، حبیب آدم است

سخت است تنها باشی و اطرافیانت

در فکر خود با صد نفر شادت ببینند

سلام!
دعوتید به وبلاگم

با تشکر :)

چه نثر سلیس و شفافی ...
تا کی ببالیم به فرهنگ چندین هزار سالیمان اما در واقعیت از چراغ قرمزهای ذهن و جادیمان بی هیچ توجهی به حق تقدم عبور کنیم . . .
چه به روزمان آمد که شدیم جهان دسته n ام
چه به روزمان آمد . . .
دنبال مقصر نباشیم بهتر است زیرا تقصیر کار خودمانیم
بنده مقصر خطاهای خودم هستم نه دیگری .

گویند پدر تو بود فاضل

از فضل پدر تو را چه حاصل؟!

کاش پز پدرانمون را اینقدر نمیداد وقتی خودمون هیچی توی چنته نداریم :)

مقصر بنده م آقااا!شوما نگران نباشید

ما که نرفتیم ، ولی می گن اونور دنیا پُرِه خیابون لاله زاره که عصر ها مردم دست سگشونو می گیرن و واسه تجدید روحیه می برنش که هی خیابونو گز کنه و پرو پاچه هرکسو خواست بلیسه و بشاشه به درو دیوار . شب که شد می رن لباسای بی ناموسیشونو می پوشن و می رن سراغ تفریحات ناسالم. مث صرف شربت های لول کننده و یه کم هم اسفل جنبانی در اماکن مربوطه که آخر شبی یه ورزشی هم کرده باشن. بعدٍ نصف شب هم دست یکی از همین حوری های رقاصو می گیرنو تا صب صیغه ش می کنن و می برنش خونه و نون بیار کباب ببر و مخلفات!
ما که نرفتیم ، ولی عجب حالو هولی میکنن این بی ناموس های جونم مرگ شده ی اونور دنیا!

دقت کردی روی ِ پیشونی هیچکدومشون هم اثرات متبرک مهر نمیبینی؟:)

خلوت و محراب و منبرشون یکی ه بزنم به تخته

اصن آدم دلش میخواد شدید تحت تاثیر قرار بگیره خارجی بشه

کاکاپو 1392/11/14 ساعت 19:44 http://balapain.blogfa.com

با تمام احترام حرفتو قبول ندارم الی جان.. چیزی که من از شرایط خانواده های اونور آب به ویژه آمریکا دیدم یه چیز ِ وحشتناکه ..

حق با شماست و دیده ها و شنیده های شمام متین آقا ولی همین که پـِهـِن بار ه فک و فامیلشون نمیکنند واسه ما کفایت میکنه.حالا خونواده هاشون علنی خیانت میکنند گمونم بهتر از یواشکی باشه ،نه؟

اه دیگه شرمنده یکدفعه شد
دیگه با اماده کنی خودت

کور بشه اون الـــی که طرفش رو نشناسه

من خوبم، حالا خودت چطوووری؟

قلبُ ببین :) امکانات پایینه مجبورم به جا قلب به دو نقطه ایکس بسنده کنم :ایکس

شما قلب و دونقطه ایکس نذاشته عزیزید خانووووم

اصفهان منتظره ها

سوگلی 1392/11/14 ساعت 23:13 http://sev-goli.blogsky.com/

همه چیزشان خوب هست.حتی بدی هایشان هم از نوع جالبیست

حتی

امیر 1392/11/16 ساعت 11:25 http://alamto2220.blogfa.com

سلام وب زیبایی داری خوشحال میشم به منم سربزنی...

با تشکر...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد