_____ مـن دخـتــره خــوبــی ام ! _____

_____ مـن دخـتــره خــوبــی ام ! _____

" اَمَن یُجیب ،حال دلم اضطراری است ..... از دختری که بد شده دیگر فراری است "
_____ مـن دخـتــره خــوبــی ام ! _____

_____ مـن دخـتــره خــوبــی ام ! _____

" اَمَن یُجیب ،حال دلم اضطراری است ..... از دختری که بد شده دیگر فراری است "

یـــک بـــار-اشتـــــبـــــاه-"عـــزیـــــــزم" صـــدا زدیـــــــد ...

هوالمحبوب:

یـــک بـــار-اشتـــــبـــــاه-"عـــزیـــــــزم" صـــدا زدیـــــــد

عــمـــــری ســت دلخــوشـــم به همیــن اشتبــاهتـــان ...

یکـ) اواخر مکالمه ی تلفنی الــی و خانم"میم"،مسئول مؤسسه ی فلان:
پس من برای هماهنگی باهاتون مجددن تماس میگیرم،خانومم!
الی:من خودم زن و بچه دارم،قصد ازدواج هم ندارم!
-ببخشید؟
الـی :عرض کردم من خودم زن و بچه دارم،قصد ازدواج هم ندارم!
- (با تعجب) منظورتون رو متوجه نمیشم.
الــی: بابت اینکه فرمودید"خانومم"عرض کردم.
-(با خنده) شما خیلی بامزه اید.
الــی :شما هم خیلی زیرکید که در لفافه پیشنهادتون رو عنوان کردید.چون توی ولایت ما آقایون که قصد ابراز علاقه به خانومشون یا خانومه من بعدشون رو دارند از این کلمه استفاده میکنن ولی من همچنان قصد ازدواج باهاتون رو ندارم و ترجیح میدم همکار باقی بمونیم !
-(با خنده) من هم به قصدتون احترام میذارم و برای هماهنگی کلاس ها باهاتون تماس میگیرم.
دو) الــی در تاکسی همراه با دو مسافر و یک عدد راننده به سمت مقصد مورد نظر:
الــی : مرسی آقا، من همین چاهارراه پیاده میشم
راننده :جـــانم؟
الـــی : من "جان " شما نیستم آقا! عرض کردم همین چاهارراه پیاده میشم
راننده در حال غرولند کردن زیر لب:بفرما!در رو محکم به هم نزنی!
ســهـ) مکالمه ی تلفنی من و آقای "ب" مسئول بخش فلان :
الی: من شماره ی دوستم رو براتون میفرستم که ایشون کار ترجمه تون را انجام بدند
- قربونتون برم،لطف میکنید.
الــی: خواهش میکنم،شما حیفید!
- واسه چی حیفم؟
الــی :برای قربونی شدن!
-(با خنده) اختیار دارید!
الــی :اگه من اختیار داشتم نمیذاشتم هر کسی بدون توجه به مخاطبش هر جوری دلش میخواد حرف بزنه!کلمه ها حرمت دارند،آدم برای هر کسی از یه سری کلمات و جمله ها استفاده نمیکنه.
_ من منظوری نداشتم.
الــی : با آدم منظور دار طور دیگه رفتار میکنند.دقیقن برای اینکه منظوری نداشتین گفتم.
- آدم ازتون میترسه به قرآن.
الــی : ترس خوبه!
 چاهار) الــی در حال کتاب ورق زدن و خانم "جیم" در حال صحبت با ارباب رجوع های خیگی(!):
ببین گلم،شما تا امتحان ندی نمیتونیم تعیین کنیم کدوم ترم باید بری...آخه قربونت برم این موقع کلاس اومدنه؟...آموزشگاه فلان بفرمایید؟جانم؟نه عزیزم اینجا دخترونه است.شعبه پسرونه نداریم...
- (رو به الی)چایی بیارم براتون؟
الــی : من چایی خور نیستم که،مرسی.
- چه عجب گلم از این طرفا؟!
الــی :جون بچه ت این دری وری هایی که به مردم میبندی به من نبند.
-(با خنده) کدوم دری وری ها ؟
الـی در حال ادا در اوردن :گلم و جونم و عشقم و قربونت برم و بیا بغلم و یه بوس بده و اینا!
- (با خنده) من دوستت دارم که اینو بهت میگم.
الــی :اییش،مثل این پسر نکبتا ها!!!یعنی بقیه رو هم دوس داری که میگی؟
- بقیه مرد که نیستند،زن اند بعدم اینا واسه احترام و جلب ارباب رجوعه!
الــی : اولن که تو وقتی تلفن جواب میدی نمیدونی مخاطبت مرد ه یا زن که بهش میگی جانم؟؟ دومن برای جلب ارباب رجوع کارای بهتر هم میشه کرد.
- مثلن ؟
الــی : مثلن کارای خاک بر سری!!بیشتر هم خوششون میاد تازه مشتری وفادار هم میشند بدجووور!!
- ( با خنده و غش و ضعف)خاک بر سرم!
الــی نوشت :
1)کلمه ها،جمله ها و ابراز علاقه ها،حرمت دارند،شناسنامه دارند،هویت دارند،احساس دارند.به بهونه ی ادب و احترام به گندشون نکشیم.مثل ریگ بیابون (من میگم مثل پشگل)خرجشون نکنیم.آبروی کلمه ها را نبریم.بی ارزش و بی هویتشون نکنیم.هرزه شون نکنیم!براشون ارزش و احترام قائل باشیم.بهترین و با احساس ترین کلمه و جمله ها را برای کسایی استفاده کنیم که بهترین و بیشترین حس رو نسبت بهشون داریم.آدم باشیم،لدفن!
2) بعضی وقتها مخصوصن وقتی مخاطبت مرد تشریف داره ترجیح میدی تظاهر به نشنیدن کنی،خیال میکنی داری خانومی و حیا به خرج میدی ولی همیشه مخاطبت گستاخ تر میشه، واسه همین باس یه جوری بزنی توی دهنش، باس یه جوری نشون بدی که متوجه جسارتش و یا سهل انگاریش شدی و رفتارش رو تقبیح میکنی حتی اگه به قول خودش منظوری نداره!

نظرات 33 + ارسال نظر
سمیه 1393/03/25 ساعت 18:29

رفتم که از دیوانه بازی دست بردارم
تا اخم کردم مطمئن شد دوستش دارم
وا کرد درهای قفس را گفت مختاری
ترجیح دادم دست روی دست بگذارم...!

پس واسه چی تا ما اخم میکنیم دعوا میشه؟؟

خدا شانس بده !

عسل 1393/03/25 ساعت 22:57 http://sooz-o-saaz.blogfa.com

وایییییییییی الی یادته منم یه پست راجع به همین موضوع نوشته بودم؟ .... یعنی چقدر حرصی که خوردم .... نمیدونم خوندی یا نه .... کفری شده بودم از دست این آدمایی که نمیدونن کلمه .... واژه .... حرف .... چه حرمتی داره.... نمیدونن آدم تو زندگیش فقط واسه عده ی به خصوصی میشه "عزیزم" ....
وای الی ... نمیدونی چقدر سبک شدم این پستتو خوندم ....

بعله خونده بودمش اون روزا :)

سبک شدنتون مبارک ،شیرینیشو کی میدی ؟

کلمه ها جووون دارند :)

سلام الی..دختره خوب:)
همین دیگه:)
جرات نمیکنم بیشتر بگم:)

جرأت نمیخواد که ،قربون صدقه الکی وجهه ی آدم رو خراب میکنه.

ما بدون قربون صدقه دوستتون داریم خانوووم

[ بدون نام ] 1393/03/26 ساعت 00:42

خدای را که چو یاران نیمه راه مرو
تو نور دیده ی مایی به هر نگاه مرو

تو را که چون جگر غنچه جان گلرنگ است
به جمع جامه سپیدان دل سیاه مرو

به زیر خرقه ی رنگین چه دام ها دارند
تو مرغ زیرکی ای جان به خانقاه مرو

مرید پیر دل خویش باش ای درویش
وز او به بندگی هیچ پادشاه مرو

مباد کز در میخانه روی برتابی
تو تاب توبه نداری به اشتباه مرو

چو راست کرد تو را گوشمال پنجه ی عشق
به زخمه ای که غمت می زند ز راه مرو

هنر به دست تو زد بوسه ، قدر خود بشناس
به دست بوسی این بندگان جاه مرو

گناه عقده ی اشکم به گردن غم توست
به خون گوشه نشینان بی گناه مرو

چراغ روشن شب های روزگار تویی
مرو ز آینه ی چشم سایه ، آه مرو

هنر به دست تو زد بوسه ، قدر خود بشناس

به دست بوسی این بندگان جاه مرو ...

دوسش داشتم فرشته ی فرشته

مهری 1393/03/26 ساعت 00:49 http://barani1211.blogfa.com

الی ..بعضی ازاین آدمهاخودشون ازبه کاربردن این جملات

استقبال می کنندومیخوان مرتب ازدهانت بشنون واین

چیزیه که من نمیتونم پذیراباشم ...

دیدیم خانوووم دیدیم(آیکونه هی وای ه من!)

واسه همین باس خودمون رو ازشون بکشیم بیرون!:|

من گاها توی عنوان کردنش سهل انگاری کردم و مثلن خانووومی به خرج دادم ولی هر بار هم شرمنده ی خود شدم

زهره 1393/03/26 ساعت 12:25

با خوشگلم چه طوری؟
داشتم فک می کردم آدم هر روز به بیست تا دانشجو بگه خوشگلم وایستا خوشگلم برو برگه ها رو از ...بگیر....خوشگلم وامتو تصویه کردی.....اگه فقط یکیشون برگرده مث تو بزنه تو برجک ادم ....ادم یخ می زنه
دوستت دارم و قربونت برمو اینا که دیگه نقل و نبات توی هر کوچه خیابونی پیدا میشه 5 تا ببر 100 تومن مهمون من:)
بی ارزش ترین کلمه هان
والا ما تا به این سن که رسیدم مامانمون یه بار نگفته دوست دارم و قربونت برم ....اما ته دوست داشتن و عشق بهمون یاد داده
یه جوری این پستت توش خیلی حرفا بود اجتماعی طنز بود گل دخترک

من هر کی بهم بگه خوشگلم میگم برو عمه ت رو مسخره کن

من هر موقع کسی قربون صدقه م رفته به هر نحوی اعتراض خودمو نشون دادم،هر موقع هم سکوت به خرج دادم فقط معذب تر شدم

مرد و زن هم فرقی نمیکنه ها

راسی چاکریما

nin 1393/03/26 ساعت 12:47 http://nin1.blogfa.com

یاد شعر رضا صادقی افتادم :

جمله دوست دارم و باید به جاش گفت و شنید
دارو باشیم نه داروغه باید به بیداری رسید ...

باس یه جااااش گفت و شنید

بلی بانو با شما موافقیم .
واژگان حرمت دارند و هر جایی وبرای هر کسی نباید خرج شوند .

باس حساب دخل و خرجمون رو داشته باشیم :)

من هم به شعور کلمه اعتقاد دارم الی.
و به نظرم خطاب کردن آدم ها با کلمات زیبا کار قشنگیه. رواج کلمات قشنگ و پر مهر در مکالمات عادی روزمره کار اشتباهی نیست. فقط کافیه ظرفیت خطاب شدن با این محبت رو هم در آدما بوجود بیاریم.

خب آره خب

رواج کلمه های پر مهر و قشنگ کار اشتباهی نیست اما من نمیتونم الکی به کسی بگم عزیزم یا جانم یا قشنگم یا مشنگم!اگرم کسی الکی بهم بگه کج و معوج میشم .فک کنم اساسن ظرفیت ندارم

یک عمر دویدیم و به جایی نرسیدیم

یک آه کشیدیم و رسیدیم به معراج

فاضل نظری

پ.ن. چون شما بلدی شعر بشی و این بیت خیلی قشنگه !

خانوووم شما ما رو ناک اوت میکنی با هر چشمه ای که از خودتون نشون میدین هر دفعه ها :)

شازده کوچولو از سیارشون زنگ زد به روباه گفت :
چرا آدمها اینقدر از هم دیگه بُت میسازن ؟
صدا آمد : از بی ادبان !
فهمید اشتباهی شماره لقمان رو گرفته قطع کرد !

بالاخره با روباه تماس گرفت یا روباه رفته گل بچینه؟:)

hanif 1393/03/26 ساعت 19:01 http://lovemather.blogfa.com

سلام وب قشنی داری ممنون میشم به منم
سر بزنید

:)

سلام ، ما بازم بازی صوتی صدای ما (2) داریم ، به غیر از طرفدارهایی که همون دو سال پیش داشتی اینروزها هم هرکی شعر خوانی هات رو گوش کرده لذت برده و ازت تعریف کرده ، گفتم یه اطلاع رسانی بکنم اگر دوست داشتی بازم با ما باشی ، خوشحال میشیم :)

آقا ما اصلن یادمون رفته بود دیگه پیگیر باشیم همون دفعه نتیجه بگیریم از بس که ماشالا سرمون شولوغ بود :)

ملت لطف دارند آقا :)

این دفعه علاوه بر نبودن میکروفن کارت صوتیمون هم به ملکوت اعلی پیوسته ولی چشم میرسیم خدمتتون :)

یه بار تلفنی با رئیسم حرف می‌زدم. بم گفت پس دیگه کاری ندارین؟ گفتم نه امری نیست :دی
ینی اون لحظه بهترین کلمه رو انتخاب کردم !


بوووووس که میشه بدم قربون صدقه نرم :**

وااای من اینقد از این انتخاب بهترین کلمات لذت میبرم که نگو :)))

اصن فقط شما مجازید خانوووم :*

نجوا 1393/03/27 ساعت 09:43 http://atashehdell.blogfa.com/

سلام گلم
خوبی قوربونت برم؟؟؟؟؟؟؟
هنوز از نوشته ت و حاضر جوابیات لبخند به لب دارم
باهات موافقم
اما من جسارت تو رو ندارم و نمیتونم رک بطرف بگم این طرز حرف زدنت درست نیست
کارای خاک بر سری خیلی بامزه بود
اینم آدرسم خانومم

منم که همیشه که رک نمیگم،گاهن مثلن خانومی به خرج میدم نشنیده میگیرم!گاهی هم صحنه را ترک میکنم! ولی اکثرن به تهاجم میپردازم،باشد که رستگار شویم :))

الان هم از اون لحظاته که مثلن خانوم شدم :|

... 1393/03/27 ساعت 09:59 http://undertherain.blogfa.com

آفرین واقعا بدم میاد ازینا که به هر خری میرسن قربون صدقش میرن ولی خب آدم نباید به روش بیاره

منم همین رو میگم،نباس به هر خری میرسند قربون صدقه برند.باس به خرهای خاصی که میرسند قربون صدقه برند

خوشبخت ترین الـ ـف 1393/03/27 ساعت 11:06

جانا سخن از زبان ما می گویی...
کو گوش شنوا؟

الان شما گوش شنوا داری هر موقع میای واسه من آدرس نمیذاری من باس برم وبلاگ رو زیر و رو کنم آدرست رو پیدا کنم؟؟؟

نوسان 1393/03/27 ساعت 12:03 http://pulsation.blogfa.com

عالی بود خیلی خوب این مطلب رو عنوان کردید..
راستش من از اون آدمهایی هستم که میگم هر جا دیدی حقت ضایع میشه بدمن خجالت و بدون این که بگی حسش نیست و این حرفا باید حرفتو بزنی، مثلا توی مغازه یا تاکسی وقتی طرف میخواد ازت بیشتر از حقش بگیره باید خیلی محکم بگی هزینه اش همینقدر میشه نه این که چون حال نداری و اول صبحی نمیخوای بحث کنی بیخیال بشی و هرچی اون میگه بهش بدی! اما تو این یه مورد خودم مونده بودم چیکار کنم چون دقیقا با این موضوع درگیرم ولی هی هیچی نمیگفتم و خودخوری میکردم فکر نمیکردم اینم میتونه مصداق همون مسایل باشه! کلا عالی گفتی بسیار زیاد به فکر اندازنده و تلنگر به جا بود....
راستی از آقای بنفش به اینجا رسیدم
موفق باشی

فک کنم همه چی به همه چی مربوطه حتی اگه مربوط نباشه

:)

رسیدنتون بخیر نوسان :)

و من الله توفیق ایضا :)

عجب زبونی ماشالله
قورت دادی طرفو خدایی اونم ازپهنا درسته
ایول داری :)
پیش ما بیا
راستی منم شعر میگم :))))))

نه دیگه به قورت و اینا نرسید،ناموسیش نکن دیگه :

من دیگه شعر نمیگم،شعر میشم.میرسیم خدمتتون :)

مریم 1393/03/27 ساعت 14:33

سلام الی جان
فایل صوتی شما رو توی وبلاگ آقای بنفش شنیدم
فوق العاده بود ...
میشه بگین اسم موسیقی متنتون چی بود؟
ممنون

آهنگ اورجینالش "بوی پیراهن یوسف " ه ولی اون آهنگ ساخته ی یکی از دوستام ه :)

نوش روانتون خانوووم :)

کلمه موجود حساسی است، کلمه را دست کم نگیر.
(یه جا خوندم که الان جاشو یادم نیست)

جاش همین جاست که شما نوشتی :)

موافقم ..
اصلا آدم حس گوش مخملی بهش دست میده :|

یعنی گوشاش مخملی میشه یا حسش رو داره یا چی ؟:))

ساره 1393/03/27 ساعت 22:30

اومدم برات برم بالا منبر و یه سخنرانی در باب وحدت و کثرت و تن واحده و پله ی آخر عشق و اینا کنم، که چشمم افتاد به لقمان و هر و کر به جک بی مزه ی خودم خندیدم !
خوش میگذره تو وبلاگت الی.

یحتمل موقع نوشتنش زیادی خوشحال بودی:)

جک بی مزه ی بامزه تون رو می عرضم ها :)

ما که هر جا اسم شوما باشه بهمون خوش میگذره خانوم مهندس

banooYe noOR O AYnE 1393/03/28 ساعت 02:49

Cheghad lahNet va HarfaT shabiHe...
bikhiaL khOdeTo eShghe : D

هی!
اشتباه نکن،حرفا و لحن اون شبیه منه متاسفانه:|
البته اون متاسفانه ش واسه خودم بودم،واسه خاطر شما که بگردمتون،کلن ما دل غصه هاتون رو بگردیم اساسی،طرف هر کی میخواد باشه :)

خودم به تنهایی 1393/03/28 ساعت 08:22

چه تو خوشت بیاد چه نیاد من بهت میگم: گلم ، عشقم، دوس جون، واز همه اینا مهمتر هنوزم بهت میگم hapy البته بهتره بگم ما بهت میگیم hapy. حله ؟

خودت که میدونی ما به این کلمات وقعی نمینهیم و خودم هم میدونم تو واست مهم نیست ،امــــا happy رو هستم بیسواد

دارا 1393/03/30 ساعت 10:57

آفرین

آورده است چشم سیاهت یقین به من

هم آفرین به چشم تـو هم آفرین به من

خوشبخت ترین الـ ـف 1393/03/30 ساعت 11:30

دیگه آدرسی ندارم :)

ماشالادون باشه :|

دارا 1393/03/30 ساعت 12:11

نه دیگه تا اون حد

پس دقیقن چه حد؟!:)

بابک 1393/03/31 ساعت 10:48

واله چی بگم ... از وقتی که هر بابا قمری که با رانت و رشوه و تق و تلقی به پول رسید و شد مدیر محترم عامل شرکت کارفرما و پیمانکار ... دیدن جنین کارمندان مرد و زنی که از شوهر و همسر خود مخاطب قربان صدقه طرف می روند عجیب نیست.
تجارت برای خودش یک فرهنگ دارد یک دیسیپلین دارد که ما کلا از این لحاظ تعطیلیم

من که کلن فرهنگ هیچی رو ندارم مهندس:|

راسی چه عجب از این طرفا :)

چه خبر از باغ پدری؟:)

سلام علیکم
کاری کردی که اصن جرات حرف زدن نداریم
بهرحال دوستمون که هستید
اولش شوخی بود
حق باتوئه و چیزی که شاید بشه اضافه کرد اینه که وقتی ازهمه یک کلمه رو بشنوی حتی بقال سر کوچه اونوقته که دیگه لذت نمیبری حتی زمانی که شخص مورد نظر بگه

همه ی جرأت ها مال شما،ما کلن صمم بکم!

فقط کلمه های نخ نما نبندین به بیخ ریشمون،همین :)

این روزگار دوستت دارم ها هم کپی، پیستی شده است...
خوبه آدم روی به رو آوردنو داشته باشه ها الی

میگم آموزش نیمیذاری؟:-D

آموزش نمیخواد،ذاتیه

بارانی ترین 1393/04/02 ساعت 22:42

کلمه ها،جمله ها و ابراز علاقه ها،حرمت دارند،شناسنامه دارند،هویت دارند،احساس دارند.به بهونه ی ادب و احترام به گندشون نکشیم.مثل ریگ بیابون (من میگم مثل پشگل)خرجشون نکنیم.آبروی کلمه ها را نبریم.بی ارزش و بی هویتشون نکنیم.هرزه شون نکنیم!براشون ارزش و احترام قائل باشیم.بهترین و با احساس ترین کلمه و جمله ها را برای کسایی استفاده کنیم که بهترین و بیشترین حس رو نسبت بهشون داریم.آدم باشیم،لدفن!

بدجور باهات موافقم الی...

کلن توجه کردی ما چقدر با هم تفاهم داریم ؟

1393/04/04 ساعت 19:46 http://readroad.blogfa

(سلام)

آره. من موافقم با الی نوشت های این پست. شما از نظر حرمت کلمات می گین و من از نظر لاف زنی آدم ها با این کلمات. مثلن این که رایجه می گن "قربونت برم" چه قدر بهش عمل می کنن. یه کم سخته اما باید بتونن کنار بذارنش. گاهی که این عبارت رو می شنوم می گم احتمالن یه پر ناخن هم نمی ده ها، چه برسه مردن.

قربونتون برم و فداتو بشم چون وقتی پای عمل پیش میاد فقط "زِر"محسوب میشه ،باس کلن گــِل گرفتش از توی جمله هامون :)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد